Chaos en restjes

Zondag twintig november, we hebben een flinke op komst vandaag. Tegen half vijf lopen Wouter, Simone, Kim, Jean-Pierre, Inge, Hans, Esther, Ans en ik het water in. Na een grauwe dag hebben we net wat zonnestralen opgepikt en de wind is stevig, eigenlijk net opgestoken. Als we in het water zijn begint het rustig maar al snel komen er flinke golven op ons af. Als kinderen zo blij slaan we ons erdoor.
Ondertussen maakt Jean-Pierre foto's met zijn (gelukkig) waterdichte camera.
Het is een beetje een chaos want het is niet zo dat er continue golven zijn, we worden steeds verrast door een serie van golven.
Inge heeft de slappe lach, Jean-Pierre doet zijn best om zijn camera vast te houden, Esther ziet er verwaterd uit als er een golf over haar hoofd is geslagen, Ans en Kim proberen zich staande te houden, Wouter is de kou vergeten en geniet van de actie, ik beland bijna in de nek van Simone en Hans ondergaat het geheel zoals gebruikelijk in alle rust.
Er ontstaat een hilarisch moment als Jean-Pierre een groep-selfie wil nemen, iedereen wordt heen en weer geschud en Hans zegt dat we niet zoveel moeten bewegen.
Ans en Kim gaan er als eerste uit maar ook de rest houdt het na negen minuten voor gezien, alleen Jean-Pierre en Wouter maken principieel de tien minuten van vol.
Dan na het afdrogen en aankleden wacht de beloning, een drankje naar keuze, Jean-Pierre heeft een Juttertje in de aanbieding en Inge heeft Arak Haddad meegenomen. Ik besluit niet te kiezen maar voor beiden te gaan.
Gemakkelijk is het niet, de kleine glaasjes zijn aardig vol en eenmaal aangekleed begint bij sommigen (waaronder ik) het rillen, zie dan het glaasje maar eens recht en stil te houden. Kim zegt ik ga niet wachten anders is het leeg, we besluiten dat, volgens de strandetiketten, asynchroon drinken is toestaan.
Als Hans zegt, "het hoeft niet iedere dag maar zo op zondag is het wel gezellig zo'n borreltje erbij, mooi de week afsluiten", ik voeg toe "en op zaterdag want dan is het weekend".
Hans: "op vrijdag het weekend voor de deur"
ik: "donderdag, vast wel een reden te bedenken"
Hans: "woensdag, breek de week"
Ik: "dinsdag om er in te komen"
Inge: "maandag om de restjes van het weekend op te drinken"
Wouter: "restjes?"

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost