De modellen van Pourqoi

Het is zondag dertien november, om iets na vijven pikken Inge, Wouter en ik, Hans en Kim op, voor Wouter slechts een schijnbeweging want die moet door naar de stad maar de rest van ons gezelschap gaat de koude (12.8 graden) zee trotseren.
Als we de boulevard opkomen zien we in de verte een prachtige lucht met een ondergaande zon. Snel een selfie vooraf nu de lucht nog zo mooi is.
Een paar minuten later liggen we in het water, golven zijn er niet, geen wind, geen noemenswaardige zon maar een mooie rustige avond.
Kim heeft op voorhand aangegeven geen tien minuten te zwemmen maar er is gelukkig meer om over te kibbelen dan alleen de tijd. Vanmorgen tijdens het hardlopen kwam ik Kim tegen en ze liep me bijna straal voorbij zonder iets te zeggen, die krijgt ze nu natuurlijk terug. Even later zegt Kim dat ik niet diep genoeg in het water ben en dat het op mijn manier geen enkele kunst is om het tien minuten vol te houden. Ik hap en zak tot mijn onderlip in het water maar ze krijgt van mij dezelfde opmerking terug als ze even later tot haar middel in het water staat, ze zegt dat ze even aan het opwarmen is.
Inge heeft een flesje Pastis meegenomen voor na het zwemmen, Hans vraagt "is dat een soort Ouzo" waarop Inge antwoord ja maar dan Frans, dus eigenlijk gewoon Pourquoi.
Na acht minuten gaat Kim eruit en Hans, Inge en ik volgen na tien minuten. Selfie aankleden en Pastis! Als ik aangekleed ben en het glaasje Pastis vast heb begin ik zo te bibberen dat ik het glaasje met twee handen vast moet houden om te voorkomen dat ik het binnen tien seconden leeg heb zonder te proeven. Hans vraagt of ik mijn handen aan het warmen ben aan de pastis.
Als we tien minuten later op de fiets zitten kunnen we gelukkig het stuur nog goed recht houden.
Bij thuiskomst blijkt in de app dat we dubbel gespot zijn Edith die op de boulevard zat te eten heeft een foto gemaakt en Esther vanuit haar appartement een foto van grotere hoogte maar uit exact dezelfde hoek. Ik denk dat we model kunnen worden?

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost