Bonus-mini-zwemtocht

Vrijdag drieëntwintig december, een lekkere lange dag alweer. Vandaag gaan Esther, Jean-Pierre, Kasia, Marvin en ik het er om kwart voor een weer op wagen. Amanda zorgt voor een beeldverslag. Het is een regenachtige dag en in de ochtend is er al behoorlijk wat regen gevallen, reden voor Inge om zich niet vroegtijdig aan te melden en last minute zonder gezichtsverlies af te haken (jammer van die vermelding in dit blog dan). Hans ziet het ook niet zitten en wacht tevergeefs op de zonnige namiddag. Als ik naar de Leeuwentrap fiets is het resultaat van de regen goed zichtbaar, er staan diepe plassen op het fietspad. Ik ben weer een keer, sinds lange tijd, als eerste op de boulevard en de rest komt al snel opdagen.
Het in de regen naar het water lopen is wel wat fris maar het water lijkt gelukkig wat warmer dan eerder deze week. De watertemperatuur is 6.4 graden dus in ieder geval ietsje hoger. Als we in de regen dobberen, beklaagd Jean-Pierre zich over dat zijn haar nat wordt, daar heeft hij wel een punt. Esther die eerst begint over naar huis rennen, wil uiteindelijk na een aantal minuten het water niet meer uit, ik stel voor dat ze op Hans wacht, die komt namelijk als het goed is over een paar uur zwemmen. Na een minuut of vijf gaan we er dan toch uit, Marvin ging ons al voor en we willen toch gezamelijk op de foto. Eenmaal op het droge realiseer ik me dat ik vergeten ben kopje onder te gaan dus even terug, als ik voor de tweede keer uit het water kom kijkt iedereen verbaasd om en vraagt Marvin of ik mijn slippers zoek en wijst ze behulpzaam aan.
We poseren in diverse richtingen en voelen ons even topmodellen.
Na het fotomoment rent Jean-Pierre als een ware galante ridder vooruit om voor Esther een handdoek te pakken. Ik zeg tegen Esther "dan wil hij zeker thuis als eerste douchen", "nee" antwoord ze, "ik moet namelijk meteen douchen en door naar de fysio". We zijn het er allemaal overeens dat de fysio wel een waarschuwing kan gebruiken en het beste een paar dikke handschoenen aantrekt alvorens de zwaar onderkoelde Esther te behandelen.
Dan afdrogen in de regen, het blijkt lastig, dus toch maar drijfnat in het teletubbiepak. Overigens heb ik wel een fout gemaakt bij het uitkleden, ik heb mijn laarzen rechtoop laten staan dus nog een bonus-mini-zwemtocht voor de boeg op de fiets in mijn klotsende laarzen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost