Eindejaarsduik

Zaterdag eenendertig december, de laatste duik van dit jaar. We zijn met veel Christie, Hans, Inge, Kim, Marie-Louise, Matthijs, Remona, Simone en ik verzamelen om kwart voor elf op de boulevard. Het tijdstip schoof wat heen en weer, volledig gesynchroniseerd met de buienradar van Remona, maar toch belandden we in een lichte regenbui.
Na wat discussie over de beste omkleedplek komen we terecht op de vertrouwde plek achter het scherm van Pier 7.
We kleden ons uit en lopen door de regen naar het water, ondanks de zeer milde temperatuur maakt de regen het vrij koud dus Kim zet het op een rennen en ik volg dit voorbeeld. Zo snel mogelijk het warme water van rond de zes graden in. De rest volgt veertig seconden later, die hebben we dan toch maar gewonnen.
Er zijn af en toe wat golven maar echt hard werken is het niet. Het gaat wel harder regenen maar ja, nat waren we al.
Na een paar minuten gaat Matthijs het water uit, "die komt nog wel terug" zeg ik maar dan rent hij als een wilde naar de Nollepier. Na een poosje zien we in de verte alleen nog een oranje stip, zijn zwembroek.
Na een minuut of vijf gaan de eersten eruit en de rest volgt een minuut later. Matthijs is nog maar op de helft van de terugweg en ik besluit als een soort van Baywatch scène op hem af te rennen, Dan rennen we samen weer terug en Kim komt ook naar ons toe rennen. "We moeten iemand redden" roep ik en Kim en ik rennen het water weer in, Matthijs haakt af, een allerlaatste duik dus nog dit jaar en dan de rest opzoeken en poseren voor een zeer geslaagde selfie, ik stel voor de functie van fotograaf ook volgend jaar weer bij Hans te leggen.
We kleden ons aan en ondanks dat Marie-Louise nu ook zo'n handige jas heeft duurt het behoorlijk lang voordat ze ook klaar is, we wachten en wachten..... Als ik er iets van zeg geeft ze zelf al aan dat ze te veel praat, "zelfkennis heeft ze wel" voegt ze eraan toe.
Vandaag is er geen borrel, zo tussen kerst en oud en nieuw borrelt iedereen al van zichzelf.
Even later wandelen we met z'n allen de boulevard weer op, een bonte verzameling van zwemjassen en een paar zwemmers in burger.
Het was een waardige afsluiter van ons zwemjaar en een goede motivatie om morgen het jaar koeltjes in te luiden.
Dank aan alle Zwemburen die dit jaar mijn leven wat extra kleur hebben gegeven. Op naar een goed en gezond nieuw zwemjaar!


Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost