Foto met zon

Zaterdag vierentwintig december, Esther, Jean-Pierre, Kim en ik spreken om één uur af.
Als ik om tien voor één wil vertrekken gaat het helemaal mis, eerst mijn fietssleutel kwijt, zoeken, tijd tikt, gevonden. Blij spring ik op mijn fiets en realiseer me in de sprong dat ik een Teletubbiejas aan heb dus blijf halverwege de vlucht achter mijn zadel haken waardoor ik bijna bij de buren in de tuin beland. Als ik opnieuw opstap en het fietspad opfiets zie ik een vrouw aan de overkant bijna van haar fiets vallen vanwege het schouwspel waar ik de directe omgeving op trakteer. Dan kijk ik in mijn tas die voorop in mijn fietskar staat, leeg! Ik draai me om want zonder handdoek wordt het wel erg karig, gelukkig was ik ook vergeten de deur op slot te doen dus ik stap zo weer binnen.
Kim die zou fietsen, nee lopen, nee toch fietsen (verwarring want de kinderen gaan mee maar de uiteindelijke conclusie is dat die ook gewoon fietsen) komt alleen naar buiten, de kinderen gaan toch niet mee. Op de boulevard zien we dat Evert-Jan als een ware surprise act ook aangesloten is, hoewel, hij valt wat uit de toon, gewoon in burger naast vier Teletubbies.
Niet veel later stappen we het water in, Jean-Pierre voorop en is er al snel door, op de voet gevolgd door Evert-Jan die met zijn eerste duik de halve Schelde inademt of opdrinkt, we weten nog steeds niet wat er precies gebeurde maar het heeft de zes minuten dat we in het water waren wel een berg onheilspellende geluiden opgeleverd. "Weer tien jaar van je leven" merkt Kim droog op.
Eenmaal op het droge zeg ik dat we de selfie wel na het aankleden doen want ik heb geen zin mijn telefoon op te duiken, ondertussen staat Evert-Jan al met zijn telefoon in de aanslag. "Willen jullie met of zonder zon?", Ik antwoord "Zonder kan wel maar het duurt nog even voordat hij onder gaat". Het wordt een foto met zon.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost