Sub ten

Vandaag, vrijdag één december is het dan zo ver, sub ten, het water is 9,9 graden, de lucht 5,2 graden, gelukkig waait het niet. Als Esther, Hans, Inge, Jean-Pierre en ik om half zeven gaan zwemmen is het natuurlijk al donker. Onderweg hebben Inge en ik, Hans opgepikt die in zijn Teletubbiepak als een ware Tinky Winky op de fiets zit, hij hoeft straks alleen zijn laarzen en pak (jas) uit te doen. Op de boulevard komen Jean-Pierre en Esther in hun badjassen aanlopen dus Inge en ik zijn toch wat overdressed voor deze gelegenheid.
Hans is echt voorbereid want heeft ook slippers meegenomen om naar het water te lopen zodat zijn voeten niet bevroren zijn voordat ze het water raken.
Als we het koude water inlopen heeft plots iedereen spijt, dit begint serieus te worden. Esther en ik zijn eigenlijk al redelijk snel gewend, de rest is vooral met de tijd bezig.
In de vierde minuut zegt Hans "we zitten al wel op zeven toch", ik moet hem teleurstellen en Jean-Pierre overtreft me met twintig seconden want die heeft de tijd iets later gestart.
Als de golven van een passerend schip ons inhalen zeg ik "zie je, die komen precies tot onze tassen, zometeen alles weg", in dat geval is er maar één die zijn huis in kan zonder sleutel, dat is Hans. Ik zeg "in dat geval moeten we met z'n allen in badkleding naar Hans zijn huis lopen" en voeg er aan toe "en dan met z'n allen in de sauna om weer op te warmen, dan hoeft de kachel niet eens aan". Volgens Hans zijn we dan toch echt te koud om warmte af te geven  
Na acht minuten besluiten we eruit te gaan en meteen aan te kleden, die selfie die doen we wel op de boulevard. Hard hebben we gelachen maar nu is werkelijk iedereen jaloers op het Teletubbiepak van Hans.
Onderweg naar huis vraag ik Hans om de link van de site waar hij die besteld heeft, wie weet hebben we straks ook Dipsy, Laa Laa en Po.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost