Verjaardagsjuttertje

Vandaag is het donderdag negenentwintig december 2022, dat betekent dat ik tweeënvijftig jaar geleden op de wereld kwam. In al die jaren zwem ik nu voor de eerste keer op mijn verjaardag. Gelukkig niet alleen, Remona, Kim, Inge, Hans en Evert-Jan zwemmen mee. Het is vandaag ook precies een jaar geleden dat Hans me vertelde vanaf januari met een groepje dagelijks in zee te willen gaan zwemmen, dat groepje waar ik een paar weken later bij aan zou sluiten.
Het is iets na twee uur, we zijn wat later om de ergste regen te ontwijken.
Het is laag water dus een flinke wandeling voor de boeg want in verband met de wind hebben we onszelf achter het scherm van Pier 7 omgekleed, een voordeel waar we nu het nadeel van oogsten, in de koude wind lopen we naar het water en zijn het erover eens dat er een minuut per enkele reis bijgeteld mag worden.
Er zijn wat matige golven dus we zijn er zo door. Even een fris contact met de koude zee kunnen een aantal van ons wel gebruiken na een bezoek aan cafe Speyk waar Hans en Arjan, de gasten tot diep in de nacht op de klanken van Woodworks hebben getrakteerd. Nu is het aan de elementen en worden we als het ware herboren, dus eigenlijk wordt ik 0 vandaag.
Kim rent plots vooruit en is in mum van tijd in het water, we kunnen niet anders dan volgen en eigenlijk zijn we allemaal vrij snel door.
Evert-Jan had al wat disclaimers opgegooid en wil er niet lang in blijven, ook hij ondergaat de kou nu zonder klagen, wel wordt er aan alle kanten afgeteld en na een minuut of vier/vijf gaan Evert-Jan, Hans en Inge eruit. Ik roep dat ik voor zes ga vandaag, Kim en Remona doen mee.
Als we na zes minuten en kopje onder terug lopen is de kou zoals gewoonlijk weer vertrokken. Snel een selfie en aankleden want Inge is al begonnen met het inschenken van het Juttertje die ik gisteravond van Hans en Kim voor mijn verjaardag heb gekregen. Na de wilde avond smaakt het eigenlijk verrassend goed en heel veel beter dan de fikse verjaardagscocktail die ik om twaalf uur vannacht weg heb moeten klotsen.
We drinken het Juttertje en gaan weer op huis aan, op naar de rest van mijn verjaardag.



Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost