Administratie op het strand

Dinsdag drie januari, de zon laat zich weer zien. Het is wel wat kouder dan voorgaande dagen maar niets om ons zorgen over te maken.
Om elf uur klimmen Hans, Inge en ik de Leeuwentrap op, Kim moest helaas afmelden vanwege een zieke kip.
Bovenaan de trap merken we eigenlijk pas hoe hard het waait, hier voel ik ook duidelijk dat de wind best koud is aan mijn voeten. Heel optimistisch ben ik weer vanaf huis met mijn flipflops aan vertrokken en ondanks de koude wind is het eigenlijk goed te doen.
We kleden ons om achter het scherm en lopen naar het water, de wind is fris maar het is nog steeds ruim zeven graden. Het water voelt koud maar ook die temperatuur is gestegen en licht op 7.4 graden.
We treuzelen niet want er zijn wat golfjes en die helpen altijd wel om door te komen.
We dobberen heerlijk met ons gezicht in de zon en vergeten weer alles wat er om ons heen gebeurt op weg naar de onderkoeling. Zo ver laten we het natuurlijk niet komen want na zes minuten gaan we kopje onder en weer op het gemakje naar het droge.
We lopen terug en Hans neemt de selfie, na het aankleden vinden we nog kleding van Marie-Louise, die is ook weer mooi gered. Hans stuurt een foto in de Zwemburen app en Marie-Louise bevestigt. We zijn nog niet weg want Hans heeft nu zijn telefoon weer vast en staat zijn administratie te doen op het strand, even iemand betalen, ai vingerafdruk doet het niet, waarschijnlijk te koude handen. Na een paar minuten kunnen we gaan.


Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost