Badmutsen, Dippers, ...

Zaterdag achtentwintig januari, als Inge in de groep het voorstel doet om half elf te gaan zwemmen is Hans de eerste die aansluit, gevolgd door Kim, dan Wieske en als en als laatste op de app Simone. Natuurlijk ben ik er ook bij en op het strand sluit gastzwemmer Pip ook nog aan. Pip zwom eerder al mee met de Dippers, de Badmutsen, de Zeezwemmers en de Zeemeerminnen en vandaag dus de Zwemburen.
Er zijn een hoop vissers op het strand en Kim merkt op "leuk, dan ben je vroeg wakker en denkt, ik ga eens lekker dieren mishandelen vandaag".
Niet veel later lopen we het water in, het water is 6.2 graden en er is geen golf te bekennen, het lijkt wel een meer. Kim gaat demonstratief in de buurt van de vissers zwemmen, "gezellig Kim!" roep ik, waarop Kim antwoordt "ik ben aan het demonstreren".
Hans zijn interne klok is zwaar van slag want na drie minuten zegt hij "we zitten nu op vier", "drie" zeg ik, "ben je vrij vandaag", "nee ik zal vanavond ook wel veel te vroeg zijn", "en geen maat kunnen houden", vul ik aan, Hans begint een liedje op hoge snelheid te zingen, inderdaad...
We houden de vijf graden van gisteren aan en gaan na vijf minuten het water uit, later zal blijken dat het water vandaag zes graden is en we die minuut van gisteren onbewust toch ingehaald hebben.
Kim en ik joggen nog een stukje over het strand zodat we sneller warme voeten krijgen, ik merk alleen wel dat het voor mijn handen de andere kant op werkt, het is tenslotte ook maar drie graden. "Waar lopen we eigenlijk naartoe" vraagt Kim, "Zoutelande, een soort van kust marathon" is mijn antwoord. Snel draaien we om en horen op de terugweg Inge roepen "schiet eens op, wij staan hier te wachten voor de selfie!".
Als alleen Hans, Inge en ik in beeld zijn vraag ik de rest ook aan te sluiten anders hebben we een heel beperkt beeld van de groep.
Niet veel later wandelen we weer aangekleed het strand af en laten Pip achter bij de Dippers die net zijn aangekomen Ons voorstel om met de Dippers nog een duik te nemen wijst Pip van de hand en ze beperkt het tot een praatje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost