Goed geïmpregneerd

Woensdag tweeëntwintig februari, het is aswoensdag, het leven keert weer terug naar normaal en hoe kun je dat beter inluiden dan met een frisse duik, een soort van detox.
Om tien over half vijf is het weer zover, Esther, Inge, Jean-Pierre en ik duiken de zee in.
Geen van vieren lopen we over van enthousiasme en het grijze weer helpt er ook niet bij. Als we er door zijn worden we vergezeld door een jonge zeehond, die ons even komt bekijken en vervolgens op het strand gaat liggen waar hij nieuwsgierig kennis maakt met een net zo nieuwsgierige hond. Het ziet er leuk uit en door deze afleiding vergeten we de tijd waardoor we plots ontdekken al op zes minuten te zitten. Kopje onder en eruit.
We besluiten de selfie te bewaren tot na het aankleden, als we ons in de warme beschutting van de zwemjassen bevinden. De zeehond ligt nog steeds in de branding maar als er een aantal mensen aan komt rennen om te kijken, is hij er vandoor.
Als het te koud is voor slippers draag ik werklaarzen om naar het strand te gaan, die heb ik vijfentwintig jaar geleden van Jean-Pierre gekregen om met carnaval te gebruiken.
Terwijl ik mijn laarzen aantrek, zeg ik tegen Jean-Pierre dat ze weer vijf dagen trouwe dienst hebben geleverd, "weer goed geïmpregneerd" is zijn antwoord.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost