Nauwkeurige tijdsbepaling

Zondag zesentwintig februari, we gaan vandaag weer in twee groepen, de Zeemeerminnen om half elf en Amanda, Hans, Inge, Kasia, Kim, Lars, Marvin, Sophy, Wieske en ik om half twaalf. Vlak voordat we thuis wegfietsen belt Hans, ze gaan te voet, Kim wilde niet fietsen en Hans moest kiezen wat hij gezelliger vond, met ons mee fietsen of samen met Kim lopen. Hans koos verstandig al doet het wel een beetje pijn aan mijn ego. Het weer is prachtig al staat er een flinke koude wind. Vlak voordat we het strand oplopen komen de Zeemeerminnen er vanaf, een korte meet and greet dus. We zoeken een plekje waar de wind luw is, tegen de muur van de boulevard aan. Handig om te leunen met omkleden. Wieske en ik zijn de laatsten met uitkleden en als iemand er een opmerking over maakt zegt ze "ik pas mijn tempo aan aan dat van Harry". Onderweg naar het water (een behoorlijke wandeling want het is laag water) snijdt de koude wind, van 3 graden, langs ons heen. Het water van 7.1 graden is dus een soort van warm bad. Als we onszelf dat voorhouden dan komt het goed. Eenmaal in het water barsten Hans en ik uit in termen als heerlijk, lekker, zalig, ... Sophy heeft het niet meteen door maar we doen dit omdat ze ooit heeft gezegd "jullie zijn dan toch niet heel de tijd bezig over hoe lekker het is", nu in de aanwezigheid van Sophy dus wel ALs iemand zegt dat de wind koud is zegt Hans droog "onder water voel ik er niets van". Sophy gaat al heel snel het water uit om wat acrobatiek uit te voeren op het strand en meteen weer terug het water in te komen. Hans zegt na een poosje "we zitten op vier minuten" en als ik zeg dat hij wel een heel nauwkeurige tijdsbepaling heeft vandaag, toont hij zijn nieuwe waterdichte horloge. na een minuut of zes op mijn horloge en vast een iets andere tijd op dat van Lars of dat van Hans gaan we er weer uit. We worden getrakteerd op een natuurlijke scrub als we over het strand lopen in een lichte zandstorm. Selfietijd, aankleden en thee!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost