Gevierendeeldwordengezicht

Zaterdag elf maart, prachtig weer dus genoeg zwemanimo, alleen het afstemmen van de starttijd blijft een dingetje. Inge, Lars, Simone en ik gaan om half tien en hoewel Hans graag aan wilde sluiten gaat hij het niet halen. Als Inge en ik onder een aangenaam zonnetje naar het strand fietsen, zien we onderweg dat Hans net thuiskomt dus op het strand bel ik hem nog even met de mededeling dat als hij Hans Tweede kans is, wij wel even wachten. Het gaat niet passen op zijn volle zaterdag.
Niet veel later stappen we vol goede moed het water in maar het lijkt wel vier graden kouder dan vorige keer, ik dompel me onder en concludeer dat het net als anders is, niet extreem dus. toch trekt Lars een gezicht alsof hij gevierendeeld wordt. Simone vraagt of er al iemand geplast heeft om het water op te warmen, ik antwoord dat plassen onmogelijk is bij deze temperatuur.
Als we alle vier rustig in het water dobberen, Lars nog steeds met zijn gevierendeeldwordengezicht blijkt het dat Inge en ik er ook niet echt uitzien alsof er het maar ons zin hebben want Lars merkt op dat Simone heel rustig en vredig kijkt in tegenstelling tot de rest. "Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te ontspannen" is de reactie van Simone.
Aangezien niemand de watertemperatuur weet besluit ik na zes minuten kopje onder te gaan en de trend te zetten met uit het water.gaan, drie trendvolgers gaan met met mee.
Nu komt natuurlijk het selfiemoment en gelukkig weet iedereen het gevierendeeldwordengezicht los te laten en staan we allemaal lachend op de foto, waarschijnlijk omdat we geen koud water meer om ons heen hebben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost