Grensoverschrijdend

Zondag twaalf maart, de vroege vogels van de Zwemburen stappen om tien uur het strand op. We zijn met veel vandaag, Almer, Amanda, Esther, Evert-Jan, Hans, Inge, Jean-Pierre, Kasia, Kim, Lars, Remona, Wieske en ik gaan ervoor.
Als een deel van de groep al het strand oploopt met Hans en Lars voorop, roept Kim vanaf de trap "ik hoor net dat we bij de muur gaan omkleden", ik reageer verbaasd met "jij hoort net", Kim antwoordt "ja, eh.... stemmen". Hans stopt even vertwijfeld en als we allemaal op het strand staan en Kim en Kasia richting de muur lopen stapt hij met Lars stoïcijns door richting het water. De groep dreigt uiteen te vallen, alle zeilen worden bijgezet om de breuk te lijmen en uiteindelijk kleden we ons bij het water om. Lars en Hans zijn als eerste klaar, niet zo gek want ze waren er ook een minuut eerder door alle verwarring bij de achterhoede. Ze storen zich niet aan ons en lopen naar het water, een deel van de groep half aangekleed achterlatend.
Onder protest sluiten de achterblijvers aan bij de kopgroep, Hans is nog suf van de drukke zaterdag en korte nacht, het gaat grotendeels langs hem heen.
Lars heeft ook niets in de gaten gehad maar die heeft waarschijnlijk de hele nacht onder de koude douche gestaan om in de kou ontspannen te kunnen kijken want van het gevierendeeldwordengezicht is niets meer terug te vinden.
Kim die met haar armen over elkaar in het water dobbert krijgt van Inge de vraag of ze haar borsten aan het opstuwen is, antwoord na de vraag half verstaan/begrepen te hebben "ja, dat heb ik van Harry geleerd", "wat heb je nog meer van Harry geleerd?" vraagt Inge. Kim kijkt omlaag, het kwartje valt en beiden schieten hard in de lach en hebben het spontaan warm in het water van amper zes graden.
Een paar minuten later zegt Kasia dat ze haar mutsje kwijt is, ik zeg "als je maar niet denkt dat ik ga zoeken, ik ben kennelijk al grensoverschrijdend vandaag".
Na een minuut of zes verlaten we het water weer, op naar de selfie "armen over elkaar" roep ik nog naar Kim.
Een aantal minuten later gaat de helft naar huis en de rest thee drinken bij de muur, tegelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost