Zon, regenboog, ...

Zondag negentien maart, Simone, Kim, Jean-Pierre, Inge, Hans en ik hebben afgesproken voor een duik om twaalf uur, Annemie, blijkt later ook nog aan te sluiten. Als we het strand oplopen en Kim achterop loopt met Inge, blijven Hans en ik staan om te wachten op de plaatsbepaling, Esther, Jean-Pierre, en Simone sluiten naadloos aan en met z'n vijven kijken we vragend naar Kim, Inge heeft hem ook door en kijkt ook vragend naar Kim. "Wat is dit nou weer" roept Kim als ze nog net niet doorheeft dat we wachten tot ze de omkleedplek aanwijst, "die kant op" roept ze lachend als het kwartje valt. Even later tijdens het uitkleden komt Annemie het strand oprennen, niet aangemeld, net op tijd om nog aan te sluiten. Het water vrij rustig dus de golven helpen ons niet echt om erdoor te komen. Annemie roept vanalles vanwege de kou als ze het water inloopt maar houdt zich aan haar voornemen om geen onvertogen woorden uit te roepen, "zon, regenboog, ..." klinkt het en nog meer maar dat verstaan we niet, misschien toch een verkapte vloek. Ik kijk op mijn horloge en zie de afgelegde meters, "vandaag ga ik voor de meters" roep ik en steeds als iemand vragend naar me kijkt, voor de tijd, roep ik de afgelegde afstand. Inge gooit al haar vertrouwen in Simone voor een goede tijdsbepaling en vraagt de tijd aan haar. Simone staat met haar armen strak over elkaar en probeert op haar horloge te kijken, "ik kan het niet zien want dan moet ik mijn armen loslaten en dat is te koud" roept ze. Na wat worstelen en iets minder diep in het water te zakken kan ze de wijzerplaat toch zien en mompelt teleurgesteld "hij doet het niet". Inge roept "straks thee bij de muur", "ik heb ook thee bij" antwoord Jean-Pierre, "vast geen gemberthee" (Jean-Pierre lust geen gember). "Wat zit er eigenlijk nog meer in gemberthee" vraagt Jean-Pierre, "water is mijn antwoord", det was niet het gewenste resultaat. Na precies 100 meter verlaten we het water om een selfie te maken met de hele groep, aan te kleden en thee te drinken. Tijdens het theedrinken zegt Annemie dat het een goede combinatie is, voor het zwemmen zat ze op het roeiapparaat en dan is het zwemmen ook gemakkelijker, nou dat was er niet aan af te horen "zon, regenboog, ...". Op mijn vraag "of ze ook roeit of alleen op het roeiapparaat zit" bevestigd Annemie dat ze echt roeit. Hans, Kim en Simone zijn al voor de thee op huis aangegaan dus er is genoeg thee over, die gaat Inge thuis opdrinken, "blijft toch lekker warm in die thermoskan", "dat is wel een beetje het concept van een thermoskan" vul ik aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost