Iedereen in beeld

Donderdag dertien april, het begon wat grauw vanmorgen maar in de middag werd het prachtig weer met wat wind. Een goede motivatie voor Ans, Esther, Hans, Inge, Janine, Jean-Pierre, Kim, Marie-Louise en mij om te gaan zwemmen. Om zes uur, het begin van de avond staat de duik gepland. Het is nog steeds prachtig weer met een licht golvende zee dus dat moet een hoop plezier gaan opleveren. We moeten even wachten want Janine is zoals al aangegeven wat later en Marie-Louise heeft daar mooi gebruik van gemaakt om aan te kunnen haken. Jean-Pierre en ik lopen als eerste de trap af en blijven in afwachting van de plaatsbepaling staan. Kim die niets in de gaten heeft zegt "ik heb de tijd hoor", vervolgens lopen we maar een beetje stuurloos het strand op, dan opper ik dat we vanwege de wind beter bij de muur kunnen omkleden en Kim pakt meteen haar rol op, bij de muur wordt het. Vanaf de muur is het toch best een stukje lopen in je badkleding naar het water, de zon doet goed en Hans is aan het bijbruinen zegt hij maar de wind blijft fris. In het water komen de kinderen in ons weer boven, genietend van dit golfslagbad laten we ons meeslepen met de stroming. Ik roep naar Jean-Pierre en Esther dat ze beter hun handdoek thuis voor de deur hadden kunnen leggen want dat is waar de stroming ons naartoe sleept. "Hoelang is het water" vraagt Esther, ik antwoord "tien minuten", daar is niet iedereen het mee eens, Hans vraagt hoe lang we erin zitten en mijn antwoord is zeseneenhalve minuut maar een minuut later zie ik dat het vijfeneenhalve minuut was, ik kon het toch niet echt lekker zien zonder bril of mijn horloge stond even stil. Negen minuten klokt mijn horloge als ik eruit loop, later thuis met bril gecontroleerd. We lopen terug naar onze slippers en dan naar de douche. Inge zegt dat het zonde is dat ze drinkwater gebruiken voor de douche (dat staat er namelijk op), "waarom niet gewoon zeewater om af te spoelen" merkt iemand anders op. Dan is het selfietijd, Hans tilt zijn camera op maar hij en ik zijn als enige in beeld, "afdrukken maar zeg ik, we staan er goed op", snel rennen de anderen in beeld, behalve Inge die nog met haar handdoek bezig is, ze rent er last minute bij om bijna geheel achter Hans te verdwijnen, behendig manouvreert selfiefotograaf Hans zijn camera om de compositie compleet te krijgen en ja hoor, iedereen is goed in beeld!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost