Iets origineels

Vrijdag eenentwintig april, Inge, Kim en ik nemen een duik om vier uur. De Teletubbiejassen laten Inge en ik thuis want het is een zeer zonnige dag met weinig wind en een heerlijke temperatuur. Het is allesbehalve koud en als we op het strand onze slippers uitschieten en onze voeten in het warme zand laten landen is het zomergevoel compleet. Even neigen we ernaar om bij Pier 7 een biertje te halen en in plaats van zwemmen lekker op het strand te gaan liggen, maar nee, we hebben een missie. Niet veel later stappen we het water in, het water is met tieneneenhalve graad nog redelijk koud en drukt het zomergevoel even als we erin lopen. Eenmaal door en met de zon in het gezicht lacht het leven ons weer toe. De uitdaging is minimaal en terwijl we kletsend in het water dobberen tikken de minuten weg. Een groepje van drie die tegelijk met ons het strand opliepen en iets na ons het water in pgingen is het water alweer uit voordat wij doorhebben dat we de tien minuten al gepasseerd zijn. Kim is verbaasd dat ik niet op het record van haar en Hans heb gereageerd toen ze bij de selfie van hun twee in de groep de opmerking maakten dat ze er twaalf minuten in waren. Ik had het niet gezien dus helaas een grap aan me voorbij gegaan waar ik zo vol ingetrapt was. Wel zetten we vandaag een nieuw voorjaarsrecord van elfeneenhalve minuut, er zullen er nog wel een paar volgen. Dan de selfie, terug het water in met telefoon om toch weer iets origineels te proberen, ik denk dat het gelukt is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost