ZONdag

Het is zondag dertig april, als we drie dagen geleden geen Koningsdag hadden gevierd was het nu vast Koninginnedag geweest, maar we hebben wel Koningsdag gevierd dus het is gewoon zondag vandaag, of beter een ZONdag. Om half twaalf staat het dobbermomentje gepland, Hans heeft het voorgesteld, Esther, Inge en Wieske haakten aan, ik kon niet achterblijven en Simone had een soort van morele verplicht want op de avond van Koningsnacht heeft ze aan Inge toegezegd dit weekend mee te gaan zwemmen. Als Inge, Wieske en ik Hans ophalen, komt Kim als eerste naar buiten, nog een (impliciete) aanmelding. Kim is net als ik in burger en Hans heeft ook geen teletubbiejas aan, Wieske ziet er ook heel normaal gekleed uit dus Inge voelt zich nu wat overdressed, een understatement, het is bijna vijftien graden.
Op het zonovergoten strand wachten we nog even op Matthijs en Celine maar nadat Hans ze gebeld heeft blijken ze vandaag een langzame start te hebben, we gaan het er met ons zeven op wagen.
Het is een zonnige dag, het is warm maar toch blijft het een lastig iets om je onder te dompelen in de koude zee, vooral Simone heeft vandaag een grote drempel te nemen maar geeft zich uiteindelijk ook over aan het koude water.
Na een poosje dobberen stel ik voor naar het volgende paalhoofd te zwemmen en Simone en Kim gaan mee. Het blijft een zware klus, tegen de stroom in. In het begin is het koud maar de inspanning compenseert de invloed van het koude water. Simone en ik zwemmen en Kim smokkelt door te lopen.
Na een poosje zegt Kim dat we niet opschieten want ze hoort Hans nog steeds dichtbij, we kijken en inderdaad we zijn verre van ver. Een hele poos later zeg ik dat ik Hans nog steeds hoor, we kijken en Hans blijkt meegezwommen/gelopen te zijn.
Na veel ploeteren bereiken Kim, Simone en ik het doel en zwemmen terug naar de groep, die inmiddels in het ondiepe water van de zon ligt te genieten.
Na vijftien minuten gaan we eruit voor de selfie, thee van Kim en het toch wel aangename setje kleren om ons heen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost