Alle records gebroken

Dertien mei, het tij komt wat rottig uit maar het is aflandige wind dus grote kans op kwallen en een goede reden om dicht bij hoogwater te blijven. Inge en ik gaan om half tien een duik nemen, er zijn geen aansluiters op dit "vroege" tijdstip.
Inge begint de dag met een rondje hardlopen en kan bij thuiskomst na het omkleden meteen op de fiets naar het strand.
Het strand is "nog" helemaal verlaten, dat verandert nog wel want het weer is prachtig.
Even later dobberen we in het water met zo nu en dan een golf. Het is heerlijk, de zon is al lekker fel en het water al veertien graden.
Voor Inge is dit de cooling down na het hardlopen en voor mij de warming up want zodra we straks weer op de fiets thuiskomen begin ik aan mijn rondje. Zo hebben we beiden een soort van triathlon vandaag.
Na een minuut of twaalf beginnen we aan het waterverlatingsritueel, kopje onder (of drie keer kopje onder) en op het gemakje eruit.
Selfie, afdrogen, aankleden en weer naar huis. Bovenaan de leeuwentrap ontdek ik dat mijn horloge nog denkt dat ik aan het zwemmen ben dus zo zetten Inge en ik meteen een zwemduurrecord, zwemafstandsrecord en zwemhoogterecord ineen, en dan moeten we nog gaan fietsen ook.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost