Dat hoort erbij

Zondag achtentwintig mei, de zomer komt er nu echt aan. Het is weer een warme dag en dus ook prachtig weer voor een frisse pinksterduik. Het tijdstip bepalen is nog wat lastig maar uiteindelijk zijn Kim, Inge, Hans en ik het eens over tijd en plaats. Half elf wordt het. Het strand is relatief druk voor dit tijdstip want op de boulevard is een markt en Zwemmen langs Walcheren heeft een workshop zeezwemmen voor het goede doel.
Wij lopen naar het water, kleden ons uit en laten Loes met een boek en Jip met een boomerang achter op het strand.
Geen kwallen vandaag, dat is altijd wel een vermelding waard en verder is het ook goed toeven in het water. Inge vandaag in badpak tegen de kou en Kim is nog niet helemaal wakker, ze reageert dan ook uitermate traag. Als ik vraag of ze laat naar bed gegaan is gisteren blijft het heel lang stil en dan komt er een twijfelend "eh nee, eigenlijk niet" als antwoord.
Na zeven minuten vraagt Hans of er al twaalf minuten in liggen, ook nog niet helemaal wakker denk ik. Een paar minuten later herhaalt Hans zijn vraag en ook Kim weigert het antwoord te geloven. Na zo'n vijftien minuten gaan we eruit, Hans vergeet vandaag de selfie niet dus nu is hij ook wakker, even snel douchen en na een dapper gevecht met mijn zwemcape, aankleden en dan is er thee.
Gezellig blijven de we nog een poosje op het strand zitten en houden angstvallig de boomerang van Jip in de gaten.
Onderweg naar huis spoel ik nog even het zand van mijn zwembroek en terwijl Hans erbij staat te wachten komen er twee zwemmers in pak aanlopen. Hans vraagt vriendelijk "was het lekker?" maar zijn timing was zo (on)gelukkig dat hij het net vroeg nadat een van de twee in zijn zwembril spuugde tegen het beslaan. Er ontstaat verwarring en het antwoord is licht geïrriteerd "Dat hoort erbij". Hans laat het gaan en als we doorlopen moeten we hard om deze verwarring lachen. "Ik wilde vragen of ze lekker gezwommen hadden" verdedigt Hans nog naar mij en ik antwoord "die pakken waren nog helemaal droog, Hans", ook hier heeft Hans over nagedacht, "ik dacht dat het droogpakken waren".

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost