Duik mét verhaal

Het is vandaag vier mei, eerder op de dag zijn Esther, Hans, Jean-Pierre en Kim vanmiddag al zo dapper geweest om te gaan zwemmen, en nu aan het einde van deze zomerse dag gooit Inge het tweede verzoek in de groep. Janine is zo dapper om aan te sluiten en ik kan ook net nog mee. Op mijn aanmelding antwoort Janine "dan wordt het een duik mét verhaaltje", dat schept natuurlijk een verplichting. Nu nog iets om over te schrijven, na een hele dag vergadering in en uit ben ik wat ingesuft en heb ik een soort van bloggersblock ontwikkeld. Inge en ik zijn iets te vroeg op de boulevard en Janine is door de stoplichten die niet meewerkten iets na het afgesproken kwart voor zes. Tijdens het wachten staan Inge en ik in de luchtstroom van een dampende joint dus naast ingesuft te zijn komt er nu ook nog bij dat ik zo stoned als een garnaal ben. Het water ontnuchert en ontwaakt me uit mijn roes, het is heerlijk, nog wel fris maar een warme zon en buitenlucht maken het toch weer wel een heel ander verhaal. Terwijl Inge en Janine volop in gesprek zijn ontsuf ik nog een beetje in het water waar werkelijk geen kwal in te ontdekken is. Na een minuut of twaalf gaan we kopje onder, Inge had dit niet op haar bucketlist staan voor vandaag maar valt voor de groepsdruk en gaat ook onder. Dan de selfie, gemaakt door Inge met kennelijk heel korte armen want ik moet zowat op mijn knieen zitten om in beeld te komen. Fris en wakker rijden we later weer op de fiets naar huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost