Liever geen Kelvin

Zondag veertien mei, het is nog wat grauw buiten maar ik wil toch zwemmen dus gooi de vraag in de groep of er nog iemand gaat zwemmen. Esther reageert meteen met twaalf uur, het turven is begonnen. Janine twijfelt nog dus ik tel drie Jean-Pierre gaat ook mee dus vier, volgens Jean-Pierre vijf, iets met rekentoets denk ik.
Uiteindelijk zijn we met z'n vieren, Janine was overtuigd want er zou ook zon zijn.
Zon is er zeker, om half twaalf trekt de boel definitief open en om twaalf uur stappen we een zomers strand op (met een frisse wind in de rug).
Het water is vrij van kwallen tot er op een moment een hele stroom zeewier en kwallen voorbij komt, een soort horrorfilm die gelukkig maar heel kort duurt want na een paar minuten is het weer voorbij. Jean-Pierre en ik proberen nog te berekenen waar het vandaan kan komen als we het kerende tij als startpunt nemen en we komen uit op de binnenhaven.
Tijdens de kwallenstroom probeer ik nog in te brengen dat je per kwal de verblijftijd in het water mag inkorten maar we worden het niet eens over het aantal minuten per kwal dus houden het voor vandaag gewoon op twaalf minuten zonder dispensatie.
Dan een paar keer kopje onder, ik hou het op drie en als Jean-Pierre wil weten waarom drie zeg ik "één keer per vijf graden" en een nieuwe regel is geboren.
Ik moet overigens zeggen dat ik wel heel blij ben dat onze temperatuur in Celsius en niet in Kelvin wordt aangegeven, je zou er onderkoeld en als een verzopen kat uitkomen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost