Van graafkraantje tot Kraantje Pappie

Zaterdag zevenentwintig mei, hoewel ik normaal een kantoorbaan heb, is het vandaag functie elders. Vandaag ga ik de tot off-road pad verwilderde strook tuin naast ons huis afgraven om een toonbare oprit te maken. Alles is in stelling, container, minigraver, machinist (ikzelf) en prachtig weer. Om half negen zit ik mijn kraantje om de eerste etappe van start te laten gaan, er volgt namelijk een onderbreking om tien uur want om kwart over tien gaan Hans, Inge, Janine, Kim en ik een duik nemen. De duik kon ik natuurlijk niet laten schieten want het is prachtig weer en de laatste keer dat ik in zee lag is alweer zolang geleden dat ik er geen actieve herinnering aan heb.
Zoals gezegd is het weer prachtig, ideaal zwemweer, een beetje wind maar allesbehalve koud. Als we het water in lopen ontdekken we dat er toch iets koud is en Inge, die vandaag een bikini aan heeft roept dat ze spijt heeft geen badpak aangetrokken te hebben, dat is veel warmer. Mischien voor de volgende winter toch maar eens een mankini bestellen dan.
De kou van het water blijkt een misleiding te zijn want al snel zijn we door en heeft niemand het nog over kou. De onderwerpen zijn snel gevonden, Festival aan Zee is er één van, niet zo verrassend want daar kunnen we niet omheen, het hele strand is omgebouwd tot festivalterrein zodat Kraantje Pappie en consorten de bezoekers een mooie dag op een mooie dag kunnen laten beleven.
Natuurlijk wordt er (vooral door mij) ook over de minigraver gesproken. Hans heeft vanmorgen al een filmpje van Inge ontvangen waarop ik luidkeels "Ik heb er zin in" van Woodworks zit te zingen in mijn Kraantje. Het is alleen jammer dat je dat lied de rest van de dag niet meer uit je hoofd krijgt.
Als de loodsboot een paar laffe golven op ons afstuurt beantwoorden we dat fenomeen met wat laffe juichjes.
We dobberen zo'n zestien minuten en dan gaan we er weer uit. Op het strand vergeet Hans zelfs een selfie te maken en ik moet hem eraan herinneren. Het is dus echt te lang geleden dat we gezwommen hebben. Oh nee, zojuist nog.


Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost