Warme zomerdag in de lente

Zondag elf juni, het is een warme zomerdag op deze astronomische lentedag. Het badstrand is afgeladen, geen Scheveningse taferelen maar een goede bezetting, zelf onze fietsparkeerplaats onderaan de Leeuwentrap was bezet.
Het is geloof ik al weer een week geleden maar er is veel veranderd, het water is inmiddels ruim 17 graden en de buitentemperatuur, ach ik zei het al, een warme zomerdag.
We zijn met zeven vandaag, Esther, Inge, Janine, Jean-Pierre, ik en speciaal voor deze gelegenheid zijn Jenifer en Rudi uit Bonaire overgekomen. Het kan ook zijn dat ze om een andere reden overgekomen zijn vakantie of zo maar ik houd het op dobberen.
Rudi heeft geen zwembroek aan dus gaat niet mee het water in, misschien een klein beetje met voorbedachte rade, dit is wel een ander level dan de Caribische Zee.
Als we het water ingaan heeft Jenifer er zichtbaar moeite mee en op een gegeven moment loopt ze langzaam weer naar de kant, we roepen dat we aan de andere kant dobberen en dan zet ze door. Uiteindelijk valt het allemaal weer honderd procent mee, ook voor Jenifer.
We dobberen zo'n twintig minuten en volgens een eerder afgesproken regel moet je dan vier keer kopje onder, Esther herinnert me eraan.
Jenifer vraagt waar.dat dan goed voor is en ik antwoord "helemaal nergens voor, we verzinnen gewoon steeds nieuwe regels die nergens op slaan maar wel opgevolgd worden".
Als we uit het water zijn is het natuurlijk tijd voor de selfie, iemand vraagt of Rudi die moet nemen en mijn antwoord is dat het dan geen selfie is en Rudi er ook op moet staan.
Even later ploffen we in het zand en genieten van de Despo's met limoen die Inge heeft meegenomen.
Zo wil ik wel iedere warme zomerdag afsluiten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost