Alles is anders

Dinsdag twee januari, tussen twaalf en een stelt Kim voor om rond vijf uur te gaan zwemmen, Hans meldt zich vrijwel meteen aan maar verder blijft het stil. Pas om vier uur meld ik me aan omdat ik via andere kanalen gedwongen wordt, Inge twijfelt nog, dan sluiten Jean-Pierre en Esther aan en wordt ook Inge via weer andere kanalen onder druk gezet. Het wordt dus een soort van dwangduik maar het komt goed want Hans heeft aangegeven zon besteld te hebben. Eenmaal op de fiets verklapt Hans dat die zon bij Aliexpress is besteld dus het kan nog maanden duren voordat die geleverd wordt. Het waait, het regent, het wordt donker, het is alleen niet echt koud. Hans is als een kind zo blij met zijn zojuist aangeschafte go-pro en heeft Jean-Pierre als handleiding meegenomen, in zwembroek wordt door regen en wind uitgelegd hoe het ding werkt. Jean-Pierre, claimt dat het nu allemaal anders is, als we vragen wat dan is het antwoord "alles is anders, het is 2024", ik vraag hem hoe dat dan met Hans zit, ook Hans is anders. Ik vind het wel meevallen, ja inderdaad hij bekijkt de wereld nu door een camera en maakt zich totaal geen zorgen over metingen van de watertemperatuur, iets anders is hij wel. We gaan het water in, daar waren we tenslotte voor gekomen. Echt wild is het niet maar zo nu en dan worden we goed door elkaar geschud, dat geeft ook wat problemen tijdens de selfie die Hans nu natuurlijk in het water wil maken. Met veel pijn en moeite krijgt hij ons allemaal in beeld, "Beetje blurry maar wel leuk" zegt hij zelf van het resultaat. We dobberen en schudden nog wat heen en weer en na zo'n zeven a acht minuten zoeken we de kant weer op, dat is richting de lichtjes want het is inmiddels donker. Het aankleden is een uitdaging, vooral het afdrogen in de regen blijkt een soort van vechten tegen de bierkaai. Het lukt ons maar ik ben ook vandaag weer niet als eerste klaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost