Kwade blikken of reacties

Vrijdag twaalf januari, voor Hans en Kim ook werkelijk de twaalfde dag dus al meer dan drie procent van het jaar afgetikt. Voor Jean-Pierre, Esther, Inge en mij ligt het wat lager maar vandaag zijn we er weer bij. Het gaat om half vijf gebeuren, voor de meesten van ons een startschot voor het weekend, in ieder geval een vrije avond. Het kwik is weer wat gestegen, de lucht en het water zijn beiden zes graden, geen wind dus niets te vrezen. Ik kleed me op mijn gemak uit en sta dus ook nog bijna geheel aangekleed als de rest al in badkleding staat af te koelen, dit levert natuurlijk de nodige kritiek op dus ik maak een beetje haast.
Het water is weer ouderwets koud maar eenmaal erin is het prima te doen. Hans beleeft het door de GoPro en Jean-Pierre legt dat vast door zijn GoPro.
De temperatuur wordt door Jean-Pierre nauwlettend in de gaten gehouden en diverse keren door een GoPro van de thermometer afgelezen. Het blijft toch echt zes graden.
Hans claimt dat er een filter in zijn GoPro zit waardoor alles er tropisch uitziet en hij daarom alleen op het scherm kijkt.
Na vijfeneenhalve minuut zegt Kim, selfie, kopje onder en eruit. Snel verbetert ze "Kopje onder voor wie dat willen", ter voorkoming van kwade blikken of reacties.
Niet veel later staan we op het droge ons aan te kleden. Vandaag ben ik een keer niet de laatste, Kim is een paar seconden eerder maar Jean-Pierre moet zijn sokken nog aan doen. Eigenlijk was er geen reden tot haast want het is droog, er is geen wind en het is dus ook eigenlijk niet koud.
Op de boulevard beloven we plechtig zo snel mogelijk weer te gaan zwemmen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost