Under of overdressed

Het gebeurt ons allemaal weleens, je gaat ergens heen en je bent underdressed. Vandaag waren Inge en ik overdressed. Het is negen maart en we gaan om vier uur zwemmen, Jean-Pierre en Esther gaan mee. Hans en Kim misschien ook want ze zitten al bij Pier 7.
Eenmaal op de boulevard aangekomen komen Hans en Kim met een flinke berg familleden al van het strand af, de natte haren verraden een duik, van de regen kan het niet zijn, al is de zon net verdwenen het was mooi weer vandaag. Zojuist hebben ze een duik gemaakt met de familie en gaan richting huis, op mijn verzoek blijft Hans nog even op het strand om vanaf de kant fotos van ons te maken.
Niet veel later stappen we met z'n vieren het water in, de camera's op Inge en mij gericht, dat heeft vast met ons zwempak te maken, wie zal het zeggen? Ik niet want ik wilde het nog even onder de pet houden tot drieëntwintig april. Wat ik wel kan verklappen is dat we ontzettend veel lol hebben gehad en als ik later naar de foto's kijk er zelfs èèn bij zit waar Jean-Pierre een soort ambtenaar van de burgerlijke stand lijkt.
Tijdens onze hele duik schiet Hans zo'n zesenzeventig foto's vanaf het strand, misschien is het wel een dubbele carrièreswitch die hier geboren is. Jean-Pierre als ambtenaar van de burgerlijke stand en Hans als fotograaf, ik zie mogelijkheden.
De GoPro van Jean-Pierre draait ook op volle toeren en moet zelfs even onder water om af te koelen.
De rol van Esther moet ook niet onderschat worden want als een soort van Spielberg regiseerde ze de hele boel aan elkaar, "heb je daar al een foto van?", "zorg je ervoor dat die niet in beeld is", "deze is leuk", ...
Na het aankleden geeft ze uitgeput van de spanning aan dat ze het een hele belevenis vond.
Extreem lang houden we het niet vol dus na ongeveer vier champagneglazen pfas-water beginnen we wartaal uit te slaan en we weten allemaal dat dit ook een symptoom van onderkoeling is. Aangezien Inge en ik overdressed zijn willen we het de anderen niet aandoen al onze natte kleren uit te moeten trekken.
Terug op het strand heeft Hans het zichtbaar koud, hij is namelijk underdressed zonder zijn zwemjas. Gelukkig slaat hij geen wartaal uit want we hebben geen idee wat we moeten doen als iemand onderkoeld is en geen natte kleren aan heeft. Ondanks de kou is Hans goed in staat een hunnie van ons te nemen, de timing is wat minder want ik sta net met èèn been in mijn broek, is dat nu eigenlijk under- of overdressed?

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost