Zwemburen-run-op-bietstuk

Zondag zeven april, Esther, Hans, Inge, Kim, Wietske en ik stappen rond elf uur het zonnige strand op, Amanda en Kasia zijn er nog niet maar we besluiten in de zon te wachten in plaats van de schaduw op de boulevard waar ook nog eens veel wind staat.
Op het strand zijn we dit voornemen helemaal kwijt en zegt Hans als we al bijna in het water zijn "Kasia en Amanda komen nog", abrupt staan we stil, kijken om en zien ze juist van de trap komen. Kim is in een soort van trance en loopt gewoon door, uiteindelijk komt het goed en gooien we onze tassen bij elkaar op de grond.
Kasia heeft als enige haar zwemjas aan dus ik zeg dat ze een rare jas aanheeft, ze kijkt naar de rest en voelt zich toch wat overdressed.
Het is echt warm als op een matige zomerdag, we lopen dus even later ook vol goede moed naar het water, Hans vooropals een soort moeder eend en wij als kuikens op weg naar zwemles erachteraan.
Ik vraag Hans om de GoPro zodat hij er ook een keer opstaat en in de hoop dat ik zijn hertenpasjes kan filmen als hij het water in rent, helaas rent hij er vandaag gewoon heel normaal in.
We krijgen nog bezoek van een Zeezwemmer die als een soort van gast zwemmer met ons mee dipt.
Ik heb nog steeds de GoPro vast dus probeer een selfie te maken maar kennelijk ben ik er niet zo goed in want Esther staat er niet op, nog een dan, en nog een...
Na ruim vier minuten kom ik erachter dat ik de tijd niet gestart heb op mijn horloge, ik heb dus geen idee hoelang we erin zitten, gelukkig kan Hans het op de camera vinden.
Vlak voordat we eruit gaan, we zijn er nu zo'n negen minuten in gaan we nog even kopje onder, Kim wacht daarvoor op een hoge golf, ik heb minder geduld dus ga gewoon onder. "In een golf is veel lekkerder" zegt Kim als ik boven kom dus ik wacht op een hoge golf, ga onder, en merk geen verschil, "dat komt omdat het de tweede keer is", dit verschil moet ik dan bij de volgende duik maar testen.
Op het strand is het warm in de zon dus na het aankleden genieten we van de thee die Inge heeft meegenomen, we drinken op het gemak een bekertje leeg en gaan dan weer op huis aan, zonder haast want we hebben allemaal een redelijk flexibel dagprogramma.
Hoewel er misschien toch wel wat haast is bij een aantal zwemburen want in het water heeft Inge reclame lopen maken voor bietstuk, een vega biefstuk gebaseerd op rode biet. Als Inge zegt dat ik die liever heb dan echte biefstuk zeg ik dat dat ongetwijfeld voor Kim ook geldt. De reclame gaat zo ver dat iedereen ineens bietstuk wil hebben, Esther vraagt "kun je dat alleen bij Albert Heijn krijgen", Hans zegt "ja het ligt naast de biet", "of bij het stuk" vul ik aan.
De verwachting is dat er een zwemburen-run-op-bietstuk ontstaat dus haast je om de laatste te bemachtigen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost